RAHAT BIRAKIN ANNELERİ!


Birgün instagramdan bir takipçim Lina Ece’den 1 gün önce 8 aylık doğan bir bebeği olduğunu şuan bebeğinin 7 aylık ve 7,5 kilo olduğunu söyledi. Bana yazmasındaki sebep ise bebeğine herkes “bu çocuk çok zayıf “ demeleri. Kadıncağız o kadar üzülmüş ki benim onu bu konuda rahatlamamı istedi. Çoçuğunun fotoğrafına baktım baya tombik yanaklı güzel mi güzel bir kız bebek.Lina Ece de bu mesajdan 2 gün önce doktorun tartısında 7 kilo geldi ve doktorumuz kilosunun olması gerekenin üstünde olduğunu söyledi. Her bebeğin Doğum kilosuna bakılarak kilosuna yorum yapıyor doktorlar yani bu demek oluyor ki benim çocuğum için 7 kilo fazlayken senin çocuğun için az olabilir. İşte bu sebepten anneleri rahat bırakın! Çoçuğun kilosuna,açlığına tokluğuna, giyeceği giysiye, örtüneceği örtüye siz karar veremezsiniz öğrenin artık bunu komşulaaaar! 
Lina Ece ilk doğduğu zamanlarda tanıdığım tanımadığım herkes herşeye karışıp yargılamaya çalıştı. Gak dese aç, guk dese üşüyor bu çocuk oldu. Ben herkese cevabımı verdim çünkü yaptığım ve bebeğimin tepkilerinin birer anlamı vardı. Kimse benim bebeğimi benden daha iyi tanıyamaz ve düşünemezdi o yüzden asla susup onların sözlerine kulak asmadım. Düşünsenize 30 derece sıcaklıkta biz uzun kollu üst giyip üstüne yelek mi giyiyoruz? Ya da 35 derece hava da battaniye mi örtüyoruz üstümüze?  Lina Ece 3 -3,5 aylıktı termometreler 30-33 dereceleri gösteriyordu. Biz şort tişört giymeye başladıktan sonra Lina Ece’ye de giydirmeye başladım çünkü o da bir insan ve ben sıcağa katlamıyorum o nasıl katlansın? Düşüncemi doktora da belirttiğimde sen nasıl giyiniyorsan o da öyle giyinecek tabii ki dedi. Ama çevredeki insanlar resmen çocuğuma acıyarak baktılar. Sanki çocuk tamamen çıplakmışcasına tepkiler verdiler. Her defasında hepsine cevaplarını verdim, açıkladım ama tepkileri değişmedi. 40 ından önce dışarı çıktık diye duyan gören herkes “ay aman 40 basacak cahil misin ne işin var sokakta” “40 gün lohusayla yeni gelin sokağa çıkmaz söylemediler mi?” gibi cümleler kurdular. Yetmedi “ay sen bunu niye tuzlamadın kokacak” cümleleri hava da uçuştu. Bunca zaman insanlar tuzlanmış ama toplu taşımalar ter kokuyor neden? Tuzlanırken ölen ya da vücudu yanan bir çok bebek varken ve bu olayın tamamen batıl olduğunu bilirken neden yapayım ki böyle birşeyi? 
Ağlayan bebeğe milletimiz “aç bebek” damgasını vurmadan önce dönüp anneye “ne sıkıntısı var?” Diye sormayı neden düşünemiyor. Her anne bebeğin ağlarken ki ses tonundan, ellerinden, surat ifadelerinden bebeğinin ne istediğini çok iyi anlıyor merak etmeyin ablalar, teyzeler. Tabii ki yeni annenin takıldığı noktalar olacaktır işte o noktada yardım isteyecektir merak etmeyin,sakin olun ve karışmaktan vazgeçin..

YENİ ANNELERE VE ANNE OLACAKLARA NOT: Kucağınızda ki ya da içinizde ki bebek sizin bebeğiniz onu en iyi siz anlarsınız ve onun için en iyisini siz bilirsiniz. Yan komşunuz a dedi, üst komşunuz b dedi, anne babanız c dedi ay bu da adetmiş diye aklınıza mantığınıza uymayan hiç birşeyi yapmak zorunda değilsiniz bunu hiç unutmayın. Başkalarının kalbini kırmaktan da korkmayın çünkü söz konusu sizin bütün zorluklarla dünyaya getirdiğiniz bebeğiniz. Kendinizi ve bebeğinizi düşünün çevrenizi değil. Tabii ki herkesin kalbini kırın tamamen bencil olun demiyorum ama biri bebeğiniz hakkında bir konuda diretiyorsa gerekirse evet kırın. Bebeğinizin dilini çözmeye çalışın takıldığınız çözemediğiniz nokta da ise doktorunuza ya da sağlık ocağınızda ki ebenize danışın. Araştırın okuyun sizin aklınıza kalbinize en uygun geleni uygulayın. 

0 yorum:

Yorum Gönder