LİNA ECE’NİN UYKU DÜZENİ?

Bir kaç gündür Lina Ece’nin odası ve uyku düzeni hakkında sorular aldım ve bu soruların cevaplarını yazmaya karar verdim.
Lina Ece ilk 3 ay bizim odamızda sepet beşikte yattı. Kolikli bir bebek olduğu için ilk 60 gün tam olarak bir düzeni yoktu ne zaman ne kadar uyuyacağı hiç belli olmuyordu ama beşiğinde klasik müzik ya da white noise denilen bebek sakinleştirici seslerle birlikte kendi kendine uykuya dalıyordu. 60 günün sonunda artık uyku düzeni oluşturmaya çalıştım. Gece uykusuna hazırlık olarak banyo,masaj rutinimiz oldu saat 19:00 - 20:00 arası beşiğine koyup müziğini açıp uyumasını bekliyordum. Uyuduktan sonra gece 02:00 da ve 05:00 da uyanıyor alt değişimi ve emmeyi gerçekleştirip tekrar uyuyordu. Güne başlama saati 7:00-8:00 arasında oluyordu. İlk iki ay geceleri ya da gündüzleri iki emme arasının 3 saati geçmemesine dikkat ediyordum ama 2 Aydan sonra doktorumuz bebeğin uykuya da ihtiyacı var uyuyorsa uyandırma dediği için ne zaman uyanırsa o zaman emzirdim. Güne başladıktan sonra 3. Aya kadar yaklaşık 2 saatte bir uyuyordu ama 3. Ayda artık gündüz uykusu gün içinde 3 kereye düştü. 
3. Ayın ortalarında Lina Ece bizim odamızdan ayrılıp kendi odasına geçti çünkü artık hem beşiğine sığmıyor hem de o ayda ayrılması daha kolay olacaktı. Uykusunda çok fazla döndüğü için 80*180 boyutlarında montessori yatak yaptırdık,iç yatak olarak çok yüksekliği olmayan lateks ve hindistan cevizi kabuğu karışımı olan bir yatak tercih ettim çünkü araştırmalarım sonucunda lateks yatağın çocuklar için daha sağlıklı olduğunu öğrendim.Montessori yatakta çocuğun emeklediğinde ya da yeni yürümeye başladığında düşüp bir yerini inciltme olasılığı çok düşük ve kendisi rahatlıkla inip çıkabilecek diye düşündüm,üstelik korumalı olması da bizim için avantaj çünkü dediğim gibi Lina Ece çok dönüyor yatakta. Odasını çok doldurmak istemesem de sanırım elimde olmadan doldurdum 🙈 :) odasında gömme dolabı olduğu için dolap almadım, bir şifonyer aldım. Uyuturken ya da masal okurken oturabilmemiz için bir berjer aldık. Oyuncakları için oyuncak sepeti ve birde 3 katlı ince küçük bir raf koydum. Rafı, telsiz kamerasını,toka sepetini ve masal kitaplarını koymak için kullanıyorum.  
Odasına geçtiği ilk gün herhangi bir zorluk yaşamadım, yerini yadırgama olmadı. Yine her zamanki saatinde aynı rutinlerde uyudu.
4. Aya girdiğimizde uyku öncesi rutinimize banyo,masaj,yatakta 5 dakika oyun ve 1 kısa masal ekledik. Gece uyku saati 19:30-20:00 arasına çekerek yarım saatlik düzenleme yaptım. Artık gece uyanmamakta sabaha karşı 04:00-05:00 arası 1 kere uyanmaya başladı. Gün yine 07:00-08:00 da başladı. Günü Saat 10:00 da 30-45 dk uyku,öğlen 12:30 da 1- 1,5 saat uyku, akşam üzeri 16:30 da 30- 45 dk uyku ile geçirmeye başladık. Uyumadığı zamanlarda bol bol oyun oynayıp şarkılar söylemeye çalıştım onunla birlikte. 6. Aya girdiğimizde ise herşey daha düzenli olmaya başladı. Gece uyku saatimiz,gündüz uyku saatimiz ve rutinlerimiz değişmedi. Uyku öncesi beslenmesinden sonra ben gece uyumadan önce (00:00-01:00 arası) biberon ile yaklaşık 100 cc 4 de 1 i su olacak şekilde inek sütü içirip öyle uyumaya başladım ve sabaha kadar aralıksız uyumaya başladı. Şuan da düzenimiz aynen bu şekilde devam ediyor. Tabii ki zaman zaman huysuzlandığı keyfi olmadığı zamanlar olduğun ifa bu düzene uyamadığımız oluyor ama çok şükür bugüne kadar düzene uymadığımız gün sayısı 10 u geçmemiştir.


NOT: Gece inek sütü vermemde doktorumuzun tavsiyesi çünkü artık Lina Ece emmeyi bıraktı.

0 yorum:

Yorum Gönder