YÜRÜTEÇ KULLANIMI

Bebeği 4-7. aylara gelen her anne yürüteç kullanıp kullanmama konusunda kararsız kalır ve çoğu anne yürüteç kullanır. Peki yürütecin zararlarının farkında mısınız?
  • Vücudu daha yer çekimine karşı dik durmaya hazırlıklı olmadığından yığılarak duracağı için kifoz ya da skolyoz gibi omurga eğriliklerine neden olabilir.
  • Ayak yapısı daha hazır olmadan bastırıldığı için ayak deformiteleri oluşabilir.
  • Kalça yapıları tam gelişmeden, tüm vücut ağırlığının simetrik ya da asimetrik olarak kalçalara yüklenmesi sonucu kalça problemleri oluşabilir.
  • Bebek yürüteçte aslında yürümez, ayakları ile iteleme yapar. Bacak boyu kısa geldiği ve tam basmayı bilemediği için parmak ucuna basar ve bu alışkanlığa neden olabilir . Böylece yürüdüğü zaman parmak uçlarında yürüyebilir.
  • Bebeğini kaşla göz arasında masa örtülerini tutup çekerek masa üzerindeki ağır cisimleri üzerine düşürür veya akla gelmedik binbir türlü tehlikeye maruz kalabilir. Amerika Birleşik Devletleri'nde yapılan araştırmalarda 1-12 ay arasında geçirilen kafa travmalarının nedenleri arasında, %90 oranında yürüteç kazaları tesbit edilmiştir.
  • Bebek kısıtlı bir mekanda kaldığı için de psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkiliyebilmektedir.
Yukarıda ki maddeler MEMORIAL HASTANESİ nin internet sitesinden aldığım maddelerdir. Bu maddeleri bende 'bebeğim yürüteç kullanmalımı? ' sorusunu google da ararken okumuştum. Aslında daha bebeğim yokken bile bunları biliyordum ve yürüteç kullanmayacağım diye kendimi hazırlamıştım ancak çevremde ki herkes ' biz kullandık hiç birşey olmadı'  cümlesini kurunca ikilemde kaldım. Daha sonrasında bu maddelerle yüz yüze geldim. Doktorumuza da aynı soruyu yöneltip ardından 'ben dahil her bebek zamanında kullanmış ne olur ki kullansak '  diye ekledim. Bana belimde ağrılar olup olmadığını sordu belim sık sık ağrır benim çünkü skolyozum mevcut. O gün öğrendim ki skolyozumun sebebi büyük ihtimalle yürüteçmiş.Ayrıca hamileliğimde dayanılmaz kuyuk sokumu ağrılarımın nedeni de yürüteçten kaynaklı olabilirmiş.Yürüteç yerine hoppalayı önerdi tüm bu sebeplerden dolayı doktorumuz. Biz de Lina Ece 5 aylıkken PREGO HOPPALA yı aldık. Gün içerisinde 15 dakikayı geçirmeden 1-2 kez hoppalayı kullandık 8. Aya kadar ve büyük bir keyifle vakit geçirdi Lina Ece onunla.

8.ayda PLAYSKOOL İLK ARABAM ı aldık.Zaten ufak ufak adım atmaları başladığı için bu arabayla vakit geçirmeye başladı.Hem araba olarak üstüne binip ilerlemeye ya da bazen onun üzerinde dinlenmeye, hemde tutunup yürüme arkadaşı olarak kullanmaya başladı. N11.COM dan sipariş etmiştik bu arabayı. şuan hala keyifle kullanıyor ve desteksiz4-5 adım atıyor. Doğum gününe 4 gün var sanırım yaşından sonra yürüyecek :)









0 yorum:

Yorum Gönder