LİNA ECE İLE İLK GÜN..


Büyük bir mutlulukla evimize geldiğimiz günün gecesi  Lina Ece’yi rahat ettirmek için programlanmış gibiydik Fatih’te bende. Bebeğimizle sadece biz ilgilenmek istediğimiz için aile büyüklerimiz ya da bir bakıcımız yoktu evde sadece üçümüz vardık. Lina Ece’nin küvezde göbeği düşmüştü zaten ve 12 günlük olmuştu. İlk banyosunu yaptırmalıydık artık. Fatih panik halde olmasına rağmen ben sanki 5 çocuk büyütmüş kadar paniksiz ve rahattım.Çünkü yalnız olmayı daha çok ben istemiştim,benim çoçuğumdu ben yapmalıydım herşeyini. Lina Ece’nin hastanede geçirdiği süre zarfında bende yeterince toparlanıp daha da güçlenmiştim yani zorlanacağımı hiç düşünmedim.
Oda sıcaklığının 26-27 derece olması gerektiğini söylemişlerdi bizde odayı 28 dereceye ayarlayıp bebek küvetine filesini geçirip Lina Ece’yi yıkamaya hazırladık. File kullanmak gereksiz ve kullanışsız bana göre 🤷🏼‍♀️ kişisel tercih tabii ki ama şahsen biz çok zorlandık ve Lina Ece’de file de rahat edemedi. O yüzden Fatih dikkatlice Lina Ece’yi tutarken bende yıkadım. İlk bebek yıkama maceramız Fatih’in panik hali ve odanın hamam kadar sıcak olması dışında başarılıydı. ☺️ Banyo sonrası bebe yağı ile masajını da yapıp güzelce giydirip emzirdikten sonra Lina Ece’nin uyumasını bekledik. Uzunca saatler uyusun diye uğraşmışta olabiliriz 🙈  Olsundu sağlıkla eve gelmesi herşeye değerdi.
Lina Ece uyuduktan sonra saat gibi bir bebekti 3 saatte bir uyanıp emiyordu. İlk gecemizi ve ilk banyomuzu güzel ve çok şükür sorunsuz geçirdik. Tek sorun evin çok ama çok sıcak olmasıydı,hastane de böyle önerilmişti biz de uyguladık. 
Hastanede yaşadığımız bir kaç olaydan dolayı Lina Ece’nin kontrollerini başka bir doktorda gerçekleştirmeye karar vermiştik. Ben hamileliğim boyunca en iyi çocuk doktoru nerede kimdir sorusunu herkese yöneltip aldığım cevaplar sonucunda Marmaris’teki DR.Güven PAŞAOĞLU’na gitmeye karar vermiştik zaten.(Biz Dalaman’da yaşıyoruz)
İlk gecemizin sabahında hazırlanıp Marmaris’e yola çıktık. Doktora yaşadıklarımızı anlattık,Lina Ece’nin kontrolleri yapıldı ve Güven bey bize Lina Ece’nin gereğinden fazla küvezde kalıp, gereksiz antibiyotik aldığını söyledi. Şok olduk ama olan olmuştu 12 gün geçirmiştik zaten. Ayrıca oda sıcaklığının da max.24 derece olması gerektiğinden de bahsetti doktorumuz.
Güven beyden gerekli bilgileri alıp eve döndü ğümüzde çok daha rahat ve çok daha bilgili bir ebeveyn olarak yolculuğumuz başladı.

Sizlere küçük bir öneri: Doğum yapacağınızda jinekolog dışında çocuk doktorlarıyla da tek tek görüşün hastanedeki doktorlar konusunda kafanızda soru işaretleri kalıyor ise çevrenizden en iyi doktoru bulun. Evet jinekolog önemli ama bebeğinizin bakımı çok çok daha önemli. Bulduğunuz doktor ile görüşüp Doğum sonrası gelebiliyor ise o doktoru çağırın bebeğinize o baksın. Ben çok ama çok pişmanım böyle birşey yapmadığıma. Çok şükür ki kızım da ben de sağlıklıyız şuan ama o 12 gün ölüp ölüp dirilmenin nasıl birşey olduğunu anladım. 

0 yorum:

Yorum Gönder